۹ نکته کلیدی برای استفاده از گیم پس

Sunday، ۳ Mehr ۱۴۰۱

وقتی مایکروسافت نام «گیم پس ایکس باکس برای کامپیوتر» را به اسم ساده‌تر «گیم پس کامپیوتر» تغییر داد، ‌می‌شد فهمید که پلتفرم ویندوز چه اهمیت بالایی برای این سرویس داره و چقدر سریع در حال تطبیق هست.

گیم پس مایکروسافت صدها بازی جدید مثل بازی‌های Starfield و Forza Motorsport را در اختیار شما قرار می‌دهد.

اما چند نکته مهم درباره گیم پس مایکروسافت وجود دارد که مشترکین جدید حتما باید به ‌آن‌ها توجه کنند. در ادامه به ۹ مورد از این نکات مهم اشاره می‌کنیم.

۱. گیمرهای ایکس باکس و کامپیوتر، گیم پس Ultimate را انتخاب کنید.

مزایایی که گیم پس پی سی استاندارد یا معمولی در اختیارتان قرار ‌می‌دهد عبارتند از:

  • تمام بازی‌های مایکروسافت.
  • جدیدترین بازی‌های منتشر شده از استودیوهای ایکس باکس.
  • تخفیف روی بسته‌های الحاقی و خرید بازی.

شما همچنین با تهیه این اشتراک ‌می‌توانید به بازی‌های موجود در EA Play دسترسی داشته باشید؛ مانند بازی Dragon Age، سری‌های Battlefield و نسخه‌های آزمایشی ده ساعته بازی EA که قبل از عرضه به عموم مردم در اختیارتان قرار ‌می‌گیرند.

اگر شما از آن دسته گیمرهایی هستید که صرفا به بازی در کامپیوتر علاقه دارید و به استریم کردن بازی اهمیت زیادی نمی‌دهید، اشتراک معمولی بهترین گزینه شما است.

اما اشتراک دیگری که ‌می‌توانید در نظر بگیرید، Ultimate یا بهترین است. هزینه این سطح ماهانه ۱۵ دلار و خریداران این سطح به تمام بازی‌های موجود برای کامپیوتر و ایکس باکس، از جمله بازی‌های EA Play دسترسی پیدا ‌می‌کنند. بنابراین این سطح برای افرادی که دائما از کامپیوتر و ایکس باکس برای بازی استفاده می‌کند مناسب است. (البته قیمت گیم پس در ایران تفاوت‌هایی با قیمت ارزی دارد).

یکی دیگر از مزایایی که با خرید این اشتراک دریافت ‌می‌کنید، ایکس باکس لایو گلد است. یعنی ‌می‌توانید به قابلیت‌های بازی چند نفره کنسول و ماهانه چهار بازی اضافه دسترسی پیدا کنید.

اشتراک آلتیمیت گیم پس همچنین دسترسی به سرویس بتای Xbox Cloud Gaming را در اختیارتان قرار ‌می‌دهد که آن ‌می‌توانید بازی‌های ایکس باکس را روی موبایل، تبلت، لپ تاپ و جدیدترین تلویزیون‌های سامسونگ اجرا کنید.

۲. اپلیکیشن موبایل گیم پس را نصب کنید.

اپلیکیشن Xbox اجازه بازی در فضای ابری را به شما ‌می‌دهد، اما همچنین به شما اجازه ‌می‌دهد نگاهی به کاتالوگ بازی‌ها بیندازید و از راه دور بازی‌ها را روی انواع دستگاه‌های هوشمند یا کنسول خود نصب کنید و مدیریت کنید.

این اپلیکیشن همچنین به شما اطلاع ‌می‌دهد چقدر حافظه آزاد برایتان باقی مانده است و حتی بازی‌هایی را که دیگر نیاز ندارید برایتان حذف می‌کند تا فضای بیشتری برای بازی‌های جدید داشته باشید.

🔥 محصول پیشنهادی: گیم پس برای موبایل.

۳. از قابلیت «نصب از راه دور» استفاده کنید.

یکی از قابلیت‌هایی که توسط اپلیکیشن موبایل این سرویس ارائه ‌می‌شود، ابزار نصب از راه دور است.

بازی مورد نظرتان را جستجو کرده، محل نصب آن را انتخاب کنید و سپس روی گزینه install to this PC که هم برای کامپیوتر و هم برای ایکس باکس وجود دارد کلیک کنید.

با فرض این که دستگاه موردنظرتان روشن است و شما وارد حسابتان شده اید، تا زمانی که به خانه برسید بازی به شکل کامل دانلود شده و آماده اجرا است.

۴. از قابلیت «Play Later» استفاده کنید.

در گیم پس برای کامپیوتر صدها بازی وجود دارد و بنابراین انتخاب تمام بازی‌هایی که ‌می‌خواهید امتحان کنید و دانلود همه ‌آن‌ها یکی پس از دیگری تقریبا غیرممکن است.

همین موضوع قابلیت Play Later یا «بعدا بازی ‌می‌کنم» را بسیار کاربردی کرده است.

البته اگر از همین قابلیت مشابه در یوتیوب استفاده کرده باشید، ‌می‌دانید کارکرد آن چگونه است. تنها کافی است در نسخه دسکتاب این سرویس روی یک بازی کلیک کنید و آیکون چرخ دنده دوم از سمت چپ را انتخاب کنید.

در اپلیکیشن موبایل نیز روی سه نقطه بالای گزینه Install کلیک کنید و گزینه Add to Play later را بزنید. سپس ‌می‌توانید لیست Play Later خود را با رفتن به بخش My Library مشاهده کنید.

۵. از جوایز موجود یا Rewards بهره‌مند شوید.

آیا علاقه مند به کسب جایزه با انجام بازی‌های کامپیوتری هستید؟ به لطف پشتیبانی این سرویس از برنامه مایکروسافت ریواردز، انجام این کار امکان پذیر است.

فرض کنید در برنامه ریواردز ثبت نام کرده اید که انجام این کار با حساب مایکروسافت‌تان رایگان است. سپس تنها کافی است روی نام پروفایل خود در سمت چپ اپلیکیشن دسکتاپ ایکس باکس کلیک کنید، سپس روی view profile کلیک کنید تا امتیازهای بدست آمده، تعداد قابل فعال سازی و راه‌های به دست آوردن امتیازهای بیشتر را ببینید.

شما همچنین ‌می‌توانید به پایین صفحه اسکرول کنید تا ببینید کدام جوایز را ‌می‌توانید دریافت کنید و چقدر تا به دست آوردن ‌آن‌ها فاصله دارید.

این جوایز تنوع بالایی دارند: از یک ماه استفاده رایگان از گیم پس برای کامپیوتر یا آلتیمیت گرفته تا کدهای بازی و هدایای بزرگی مانند لپ تاپ‌های گیمینگ الین ویر.

۶. به بخش Leaving Soon دقت داشته باشید.

با اینکه در گیم پس برای کامپیوتر بخش‌های جالب زیادی وجود دارند و شما را برای مدت طولانی سرگرم ‌می‌کنند، بد نیست نگاهی به بخش leaving soon داشته باشید. این بخش به شما نشان ‌می‌دهد چه بازی‌هایی قرار است برای همیشه از گیم پس حذف شوند.

زمانی که یک بازی از این سرویس حذف شود، حتی اگر از قبل آن را دانلود کرده باشید دیگر نمی‌توانید آن را بازی کنید. این موضوع ‌می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد، به ویژه اگر وسط بازی‌هایی مثل Darkest Dungeon یا Greedfall باشید که هردوی ‌آن‌ها همین اواخر از گیم پس حذف شدند.

البته مایکروسافت این امکان را در اختیارتان قرار ‌می‌دهد که این بازی‌ها را قبل از حذف با تخفیف (تا ۲۰ درصد) خریداری کنید و برای همیشه ‌آن‌ها را داشته باشید.

خبر خوب این است که بازی‌های استودیوهای بزرگ مایکروسافت، مانند Starfield، همان روز انتشار در گیم پس قرار ‌می‌گیرند و تا مدت‌های طولانی در این سرویس باقی خواهند ماند.

🎮 مقاله پیشنهادی: بازی‌های بتسدا برای گیم پس رایگان شد.

۷. ببینید کامپیوتر شما مناسب یک بازی خاص هست یا خیر.

در نرم افزار گیم پس پی سی، یک گزینه پایین دکمه نصب هر بازی می‌بینید که به شما ‌می‌گوید این بازی به خوبی روی کامپیوترتان اجرا ‌می‌شود یا خیر.

این پیام کوتاه نوع عملکردی را نشان ‌می‌دهد که باید از بازی انتظار داشته باشید، بنابراین ‌می‌توانید بفهمید ارزش نصب کردن را دارد یا خیر.

۸. استریم کردن بازی در فضای ابری را امتحان کنید.

پس از سال‌ها تلاش، به لطف سرویس‌هایی مانند GeForce Now از Nvidia بلاخره استریم کردن بازی در حال تبدیل شدن به گزینه‌ای پرطرفدارتر هست.

با خرید اشتراک یا گیفت کارت گیم پس آلتیمیت، به سرویس استریم کردن بازی در فضای ابری ایکس باکس دسترسی پیدا ‌می‌کنید. یعنی از طریق اینترنت و بدون نیاز به نصب، بازی‌ها را روی کامپیوتر یا موبایل اجرا می‌کنید.

بازی در فضای ابری در دستگاه‌های مختلفی پشتیبانی ‌می‌شود، از موبایل‌های اندروید گرفته تا تبلت‌ها و حتی تلویزیون‌های هوشمند ۲۰۲۲ سامسونگ.

البته این عملکرد بسته به سرعت اینترنت و بازی بسیار متفاوت است، اما باز هم یک تجربه جالب و امتیاز فوق العاده برای افرادی به حساب ‌می‌آید که دوست دارند در حال حرکت بازی کنند.

علاوه بر این، تمام داده‌های شما در دستگاه‌های هوشمندتان همگام سازی می‌شوند. بنابراین ‌می‌توانید بعد این که از خانه خارج شدید، بازی را از همان جایی ادامه دهید که در خانه تمام شد.

۹. حتما این بازی‌ها را در گیم پس ایکس باکس امتحان کنید.

برای یادآوری مجدد بهتر است بگوییم بازی‌های بسیار زیادی در گیم پس وجود دارند و فکر کردن به این موضوع که از کجا باید شروع کرد، ‌می‌توانند گیج کننده باشد.

برای این که کمکی به شما کرده باشیم، در ادامه تعدادی از بازی‌های مورد علاقه خود را ذکر کرده ایم تا برای امتحان در اولویت قرار دهید.

  • Forza Horizon 5: بهترین بازی مسابقه با ماشین که هرروز بهتر ‌می‌شود.
  • Halo Infinite: در این بازی Master Chief در یک فضای تقریبا جهان باز با یک کمپین چند نفره بزرگ باز‌می‌گردد.
  • Assassin's Creed Origins: بازی اساسینز کرید که این بار وارد قلمرو نقش آفرینی شد. هنوز هم بعد از انتشار جزو بهترین بازی‌ها است.
  • Hades: آیا تا به حال طرفدار بازی‌های روگ لایت بوده‌اید؟ اعتیادی که به این بازی پیدا ‌می‌کنید ‌می‌تواند دیدگاهتان را تغییر دهد. این بازی همچنین برای استریم کردن بازی یک انتخاب عالی است.
  • Mass Effect Legendary Edition: یکی از بهترین بازی‌های ویدیویی سه گانه در دنیای بازی‌های ویدئویی که اکنون با گرافیک به‌روز شده و تمام بسته‌های الحاقی در دسترس است.
  • Gears Tactics: آیا دوست دارید جهان بازی Gears of War را در یک بازی نوبتی با استایل X-COM- قرار دهید؟ احتمالا فکر کنید غیر ممکن است، اما تمام این‌ها در بازی Gears Tactics ممکن هستند.
  • Vampire Survivors: از سبک رترو گرافیک این بازی نا امید نشوید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که در محیط اطراف حرکت کنید و در حالی که شخصیتتان به طور خودکار حمله می‌کند، زنده بمانید. در پایان خواهید دید که به راحتی ‌نمی‌توانید از انجام این بازی دست بردارید.
  • Citizen Sleeper: این بازی فکری و بسیار سرگرم کننده که از بازی‌های رومیزی الهام گرفته است، از بهترین بازی‌های امسال به شمار ‌می‌رود. اگر کنجکاو هستید دلیل بهترین بودن آن را بفهمید، حتما آن را امتحان کنید.
  • Among Us: این بازی در دوران بیماری کرونا به یک نماد فرهنگی تبدیل شد. ‌می‌توانید در گیم پس این بازی را امتحان و دلیل محبوبیت آن را کشف کنید.
  • Microsoft Flight Simulator: برای مشاهده بهترین عملکرد این بازی، نیاز به یک کامپیوتر قدرتمند دارید. اما این بازی یک معجزه در دنیای تکنولوژی است و نیاز به مهارت زیادی دارد.

اگه درباره خرید Game Pass سوالی دارید، از کارشناس‌های فنی گیم رنتر مشاوره رایگان دریافت کنید.