کد LGSF رو وارد کن،‌ رایگان میاریم رایگان می‌بریم 🤫 | پیک رایگان، مخصوص سفارشات اجاره ای بالای ۱۰۰ تومن
گیم رنتر

بهترین اسلحه های فورتنایت در سیزن جدید

Saturday، ۲۸ Mehr ۱۴۰۳

بهترین اسلحه‌های فورتنایت در سیزن جدید

محیط بازی فورتنایت به طور پیوسته تغییر می‌کنند و سلاح داخل بازی هم هر فصل می‌تواند فرق داشته باشد اما یک اصل همیشه ثابت است؛ اینکه بازیکنان در هر شرایطی به بهترین اسلحه برای پیروزی بر سایر رقبا نیاز دارند. بر کسی پوشیده نیست که بخش بتل رویال بازی فورتنایت سختی‌های خاص خود را دارد و در سیزن جدید بازی هم با وجود موانع مختلف، برنده شدن سخت‌تر از قبل شده است. همیشه می‌توانید خفن‌ترین آیتم‌های فورتنایت را با تهیه ویباکس فورتنایت بخرید اما به دست آوردن سلاح شاید اینقدر راحت و ساده نباشد.

همیشه فرض بر این است که بازیکنان می‌خواهند شانس بیشتری برای شکست بقیه ۹۹ نفر داخل بازی داشته باشند. پس در این شرایط افراد باید به دنبال بهترین سلاح فورتنایت باشند و از اسلحه‌هایی که آن‌ها را در جایگاه ضعف قرار می‌دهد هم به طور کامل خودداری کنند؛ البته اگر می‌خواهید پس از بازگشت به صفحه لابی، تاج طلایی را روی سر کاراکترتان ببینید. بنابراین در ادامه همراه گیم رنتر باشید تا بهترین اسلحه های بازی فورتنایت در سیزن جدید را به شما معرفی کنیم.

Enforcer Assault Rifle

اسلحه Enforcer Assault Rifle

جدول مشخصات اسلحه Enforcer Assault Rifle در سطوح مختلف

جدول مشخصات اسلحه Enforcer Assault Rifle در سطوح مختلف

اسلحه Enforcer AR با وجود اینکه به وفور در محیط پیدا می‌شود اما حداقل به خاطر ریکویل قابل قبولش گزینه بدی به حساب نمی‌آید؛ البته برای راحتی در هنگام استفاده، مسلما باید با آن تمرین داشته باشد. این اسلحه ریکویل محکمی دارد و شاید به سادگی باعث خطا رفتن تیر شود اما با تجهیزات قابل نصب روی آن به یک وسیله کشتار ویژه تبدیل می‌شود.

اسلحه‌های تهاجمی (AR) از همان ابتدا به خاطر حضور پررنگ مبارزات با وسایل نقلیه در سیزن سوم فصل پنج چندان حضور پررنگی در بازی نداشته‌اند اما اسلحه EAR مطمئنا می‌تواند کار را برایتان دربیاورد. یادتان باشد که به دنبال نوعی از این اسلحه باشید که متعلقات و تجهیزات روی آن نصب شده باشد و در این صورت متوجه زیبایی این اسلحه منحصربفرد خواهید شد.

Boom Bolt

اسلحه Boom Bolt

جدول مشخصات اسلحه Boom Bolt در سطوح مختلف

جدول مشخصات اسلحه Boom Bolt در سطوح مختلف

اسلحه Boom Bolt که در سیزن سوم فصل پنج فورتنایت معرفی شد مواد منفجره را به سادگی روی یک کمان صلیبی یا زوبین سوار می‌کند. این اسلحه جذاب دوباره پای اسپلش دمج یا صدمه ناشی از مواد منفجره را به این بازی باز کرده است و در مواقع مواجهه با کاورگیری دشمن و تخریب آن بسیار می‌تواند کاربردی باشد. بوم بولت همچنین در رویارویی با گروهی از دشمنان که نزدیک یکدیگر هستند هم می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

نشانه رفتن مستقیم دشمنان با این اسلحه انفجاری می‌تواند صدمه زیادی وارد کند و سهولت و سرعت استفاده این اسلحه خوش‌دست را بسیار خطرناک کرده است. با حضور انواع مادهای ماشین‌ها در فصل جدید فورتنایت، استفاده از اسلحه Boom Bolt هم ضرورت بیشتری پیدا کرده و می‌توانید بخش زیادی از سلامتی اتومبیل‌ها را با این اسلحه از بین ببرید. همچنین در بلند‌های داخل بازی می‌توانید اهداف دورتری را نشانه رفته و حتی از سلاح تهاجمی دوربین‌دار هم خطرناک‌تر ظاهر شوید.

مقاله پیشنهادی: چطور در فورتنایت اسکین رایگان بگیریم؟

Hand Cannon

اسلحه Hand Cannon

جدول مشخصات اسلحه Hand Cannon در سطوح مختلف

جدول مشخصات اسلحه Hand Cannon در سطوح مختلف

اولین روزهای سیزن جدید فورتنایت بدون سلاح اسنایپر بازیکنان باید خود را با شرایط موجود وفق می‌دادند و چه گزینه‌ای بهتر از اینکه گلوله‌های سنگین اسنایپر را در اسلحه‌ای جمع و جورتر مثل Hand Cannon قرار دهید؟ با استفاده از این اسلحه متوجه می‌شوید که عادت کردن به آن به دلیل سرعت پایین شلیک و لگد محکم ناشی از ریکویل، مهارت بالایی لازم دارد اما صدمه‌ای که وارد می‌کند قطعا ارزشش را دارد.

در فواصل متوسط و دور تنها با یک یا دو شلیک می‌توانید حریفان خود را از پا دربیاورید و در وقت و مهمات حسابی صرفه‌جویی کنید. تنها مشکل جدی که با اسلحه هَند کَنِن وجود دارد این است که بازیکنان باید مراقب شلیک‌های خود باشند چون در صورتی که نتوانند هدف خود را بزنند قطعا حریفان با استفاده از اسلحه‌های سریع‌تر می‌توانند به سرعت شما را هدف قرار داده و از بین ببرند.

Ranger Pistol

اسلحه Ranger Pistol

جدول مشخصات اسلحه Ranger Pistol در سطوح مختلف

جدول مشخصات اسلحه Ranger Pistol در سطوح مختلف

حمل یک اسلحه سریع و دم‌دستی همیشه می‌تواند ایده خوبی باشد تا تنوع بالایی به تجهیزات بازیکن ببخشد و برای هر نوع مواجهه‌ای او را آماده کند. اسلحه Ranger Pistol دارای نرخ شلیک بالایی است و گلوله‌ها را تا فاصله متوسط هم به هدف می‌زند اما باز هم باید گفت که این اسلحه مناسب درگیری‌های نزدیک است. اسلحه رنجر پیستول شاید قدرت و کشندگی شاتگان را نداشته باشد اما اگر درست از آن استفاده کرده و حریفان را هدشات کنید، مطمئنا هیچ‌کدام از آن‌ها فرصت چکاندن ماشه را برای بار دوم پیدا نخواهند کرد.

این اسلحه بر پایه سرعت عمل طراحی شده و اگر به دست شخص درستی بیفتد با مجهز شدن به یک لیزر می‌تواند در درگیری‌های نزدیک بی‌نظیر بوده و شکارتان قبل از اینکه متوجه شود شکارچی چه کسی است با دنیای اطرافش خداحافظی کند.

Gatekeeper Shotgun

اسلحه Gatekeeper Shotgun

جدول مشخصات اسلحه Gatekeeper Shotgun در سطوح مختلف

جدول مشخصات اسلحه Gatekeeper Shotgun در سطوح مختلف

اسلحه Gatekeeper Shotgun شاید مناسب همه نباشد چون در هر بار شلیک نیاز به دقت فوق‌العاده بالایی دارید. با در دست گرفتن اسلحه باید بدانید که فرصت چندانی برای خط ندارید چون هر خشاب آن فقط سه گلوله دارد. بقیه شاتگان‌ها شاید گلوله بیشتری در هر خشاب داشته باشند اما مطمئنا به اندازه گِیتکیپر خطرناک نیستند چون با این اسلحه بازیکنان به راحتی و با یک گلوله به سر و یک گلوله به بدن حریف می‌توانند او را بکشند و گلوله سوم هم فقط محض احتیاط و برای موارد ضروری در خشاب قرار دارد.

نرخ شلیک اسلحه گیتکیپر هم در نوع خود جالب توجه است و بازیکنان نیاز ندارند تا بین هر شلیک چندان منتظر بمانند. نرخ شلیک بالای اسلحه سرعت مبارزات در جنگ‌های نزدیک را افزایش می‌دهد اما در جنگ‌هایی که فاصله دور و نزدیک می‌شود چندان شاید به درد نخورد چون ممکن است نتیجه شلیک مطلوب نباشد و سلامتی حریف را به اندازه لازم کم نکند.

Harbinger SMG

اسلحه Harbinger SMG

جدول مشخصات اسلحه Harbinger SMG در سطوح مختلف

جدول مشخصات اسلحه Harbinger SMG در سطوح مختلف

برخی سلاح از بقیه قوی‌ترند و برخی دیگر هم می‌توانند سریع‌تر شلیک کنند. قدرت صدمه بیشتر می‌تواند ویژگی بسیار مثبتی باشد اما نرخ شلیک بالا در جنگ‌ها می‌تواند بیشتر به دردتان بخورد چون نرخ DPS (صدمه بر ثانیه) بالاتری برای شما ثبت خواهد کرد. با استفاده از اسلحه هاربنجر، بازیکنان می‌توانند در کسری از ثانیه رقیب خود را قبل از اینکه بداند چه اتفاقی افتاده از بین ببرند. بعد از به کارگیری این اسلحه قطعا متوجه می‌شوید که بسیار خوش‌دست است و ریکویل پایینی هم دارد اما شاید فقط به درد جنگ‌های نزدیک بخورد.

با وجود اسلحه Harbinger SMG از بابت نرخ شلیک بالا در بازی خیالتان راحت است و در درگیرهای نزدیک می‌تواند به اندازه یک شاتگان به دردتان بخورد؛ البته این قضیه بیشتر به این برمی‌گردد که مهارت هدشات کردن‌تان چقدر خوب باشد. نرخ DPS اسلحه بسیار بالا است که آن را یه یک تفنگ قابل اعتماد تبدیل می‌کند و استفاده از آن هم به چشمانی تیزبین نیاز دارد که هر لحظه کوچک‌ترین تحرکات داخل مانیتور را شکار کند.

مقاله پیشنهادی: چطور در فورتنایت ویباکس رایگان بگیریم؟

Tactical Assault Rifle

اسلحه Tactical Assault Rifle

جدول مشخصات اسلحه Tactical Assault Rifle در سطوح مختلف

جدول مشخصات اسلحه Tactical Assault Rifle در سطوح مختلف

وجود سلاح تهاجمی (Assault Rifle) در بازی فورتنایت به دلیل تنوع خاصی که به جنگ‌های نسبتا دور و دور می‌بخشند، یک ضرورت است. البته با حضور سلاحی مانند اسلحه Tactical Assault Rifle دیگر هیچکس از هیچ فاصله‌ای در امان نیست. سرعت شلیک اسلحه بالا است و ریکویل قابل کنترلی هم دارد. همچنین اگر از مادها و امکانات بیشتر روی این اسلحه استفاده کنید، می‌توانید کنترل خوب آن را حتی بهتر از قبل نمایید.

سطح Rarity این اسلحه از اهمیت کمتری برخوردار است چون اسلحه تاکتیکال اسولت رایفل با دقت بالایی که از فواصل مختلف دارد و البته میزان صدمه بالایی که به دشمنان می‌رساند، با هر سطحی می‌تواند یک دوست باارزش برای صاحب آن باشد.

Combat Shotgun

اسلحه Combat Shotgun

جدول مشخصات اسلحه Combat Shotgun در سطوح مختلف

جدول مشخصات اسلحه Combat Shotgun در سطوح مختلف

در بازی فورتنایت همیشه می‌توانید از ویژگی‌های مثبت سلاحی مانند اسلحه Combat Shotgun بهره ببرید که در نوع خود یک انقلاب به حساب می‌آید و در درگیری‌های نزدیک و نسبتا دور می‌تواند کمک حال‌تان باشد. با در دست داشتن این اسلحه، بازیکنان می‌توانند با یک بار شلیک از فاصله‌ای مناسب تا حدود ۸۰ صدمه به اهدافشان وارد کنند.

همچنین نرخ شلیک اسلحه کامبت شاتگان عالی است و حتی بدون مادهای نگهدارنده ویژه این اسلحه هم کنترل آن بسیار نرم و قابل قبول است. داشتن ۸ فشنگ در خشاب هم جا برای خطای بازیکن باقی می‌گذارد و خوشبختانه حق اشتباه دارید اما شاید این تفنگ قدرت بقیه شاتگان‌ها را نداشته باشد و در هنگام هدفگیری لازم باشد دقت بیشتری به خرج دهید.

Nitro Fists

اسلحه Nitro Fists

جدول مشخصات اسلحه Nitro Fists در سطوح مختلف

جدول مشخصات اسلحه Nitro Fists در سطوح مختلف

اسلحه یا بهتر است بگوییم دستکش‌های کشنده Nitro Fists اوضاع را در سیزن جدید بازی تغییر داده و اکنون می‌توانیم در سراسر نقشه بازی ببینیم که تعدادی از افراد با استفاده از مشت و کف گرگی مسیر خود را به سمت پیروز هموار می‌کنند. این دستکش اسلحه جالبی است و سیستم مبارزه بازی را مقداری بامزه‌تر و هیجانی‌تر می‌کند. بازیکنان با پوشیدن این دستکش ۴ حرکت محکم در اختیار دارند که پس از استفاده باید ۸ ثانیه منتظر باشند تا دوباره بتوانند از آن بهره ببرند. این حرکات ویژه برای استفاده در ضربات آپرکات و جهش‌های هوایی مناسب‌اند تا گیم‌پلی بازی را سریع‌تر از قبل کرده و حرکاتتان را غیرقابل پیش‌بینی کنند.

دستکش‌های Nitro Fists کاربردهای زیادی دارند و یکی از این کاربردها فرار از جنگ‌های نامنظم است اما می‌تواند به سرعت هم دوباره وارد معرکه شوید و تقریبا هر بار با سه ضربه یکی از حریفان‌تان را نقش زمین کنید. شاید تنها ایراد این اسلحه در جنگ‌های نزدیک چندنفره نمایان شود اما اگر بتوانید در مقابل هر بازیکنی ضربه اول را وارد کنید به احتمال بسیار بالا پیروز از رقابت یک به یک خارج می‌شوید.


نویسنده مطلب

هومن محمدزاده
هومن محمدزاده

هومن ۱۰ ساله که به عنوان نویسنده‌ حوزه فناوری و بازی‌های ویدیویی در وب فارسی فعالیت داره و همکاریش با گیم رنتر رو از سال ۱۴۰۳ آغاز کرده. هومن خودش رو یک هوادار پر و پا قرص تکنولوژی می‌دونه و این علاقه رو در گیم رنتر با پوشش خبری، آموزشی و تحلیلی بازی‌ها به نمایش گذاشته. از بین همه بازی‌هایی که هومن تا سن ۲۸ سالگی خاک کرده، عناوین مورد علاقه‌ش سری بازی‌ The Witcher و (بازی محبوب خیلی از ایرانی‌ها) سری FIFA بوده—که البته دیگه باید بهش بگیم EA Sports FC.