چرا اجاره بازی کنسول و گیم برد هوشمندانه است؟ | پنج دلیل که شما را قانع خواهد کرد

Monday، ۲۳ Dey ۱۳۹۸

یکی از سوالات رایجی که ما در گیم رنتر با آن مواجه می‌شویم این است که: آیا اجاره بازی کنسول و گیم برد به نفع مصرف کننده است یا خیر؟

به همین دلیل، در این پست وبلاگی شما را با ۵ دلیلی که کرایه بازی کنسول و گیم برد را یک حرکت هوشمندانه کرده است آشنا خواهیم کرد.

اول از همه: فرهنگ اجاره

طبق گزارش وب سایت Mintel ، فرهنگ اجاره کردن در سال‌های اخیر آنقدر گسترش پیدا کرده که حتی صنایع مُد و فشن، لوازم خانگی، حمل و نقل و تکنولوژی هم وارد این عرصه شده‌اند.

مثلا امروزه شما می‌توانید لباس‌های نوزاد و لوازم آشپزخانه را کرایه کرده، ماشین یک غریبه را برای رسیدن به محل کارتان شریک شده و یا در طول سفرتان با یک لپ‌تاپ اجاره‌ای کار کنید.

همه‌ی این‌ها نشان دهنده‌ی‌ جا افتادن فرهنگ اجاره در کشورهای پیشرفته و آگاهی مردم نسبت به مزیت‌های آن است.

البته کشور ما کمی از قافله عقب مانده و جای فرهنگ‌سازی زیادی در زمینه‌ی اجاره و «لیسینگ» دارد. ولی خوشبختانه قشر گمیر ایرانی همیشه یک قدم جلوتر بوده‌اند و با جا انداختن فرهنگ اجاره بازی کنسول هم به مشکلات مالی، ارتباطی و تحریمی (!) غلبه کرده‌اند و هم چرخه‌ی اقتصادی صنعت بازی را فعال نگه داشته‌‌اند‌.

۱. کرایه بازی و کاهش ریسکِ خرید

قیمت بازی‌های کنسولی نسل هشتم و گیم بردها در سال‌های اخیر اصلا به نفع مصرف کنندگان نبوده و بالا بودن‌شان مشکلات عدیده‌ای را به وجود آورده است.

در وضعیت فعلی بازار، «دل به دریا زدن» و خریدهای کورکورانه سخت‌تر از سال‌های پیشین بوده و اجاره بازی کنسول و گیم برد در واقع ابزاری است که خریدار را پیش از هزینه کردن، در ارتباط با انتخاب خود مطمئن می‌کند.

با اجاره بازی از گیم رنتر و سایر سایت‌های مشابه، شما این شانس را دارید که قبل از خرج کردن سرمایه‌تان، بازی مورد نظر را امتحان کرده و صرفا اگر راجع به گیم پلی و جذابیت‌اش مطمئن بودید، بخریدش.

۲. تنوع انتخاب در حالت اجاره‌ای


شما در ماه توان خرید چند بازی جدید را دارید؟ بیاید صادقانه به قضیه نگاه کنیم؛ حتی قشر مرفه جامعه نیز با اوضاع فعلی برای تهیه‌ی دیسک بازی و گیم برد اورجینال با محدودیت مواجه‌اند.

پس تصورِ اینکه قدرت خرید اکثر گیمرهای ایرانی به یکی دو بازی در ماه—و شاید یک گیم برد در سال—خلاصه می‌شود چندان دور از منطق نخواهد بود.

حالا سوال اصلی این‌جاست که آیا این محدودیت باعث کم شدن تنوع لیست بازی‌هایتان نمی‌شود؟ ما گیم رنتری‌ها که فکر می‌کنیم جواب مثبت است!

اما سرویس اجاره بازی کنسول و گیم برد در تهران که توسط تیم ما به شما ارائه می‌شود، یک گزینه ساده و کاربردی است که با فهرستی غنی از جدیدترین و بهترین بازی‌ها و گیم بردهای بروز شده، همه‌ی محدودیت‌های پیش رویتان را حذف می‌کند.

تنوع چشم‌گیر، قیمت‌های مناسب و روند ثبت سفارش سریع در گیم رنتر به شما کمک خواهد کرد که از دنیای گیم و سرگرمی عقب نمانده و همیشه یک دیسک یا بازی رو میزی جدید در قفسه خود داشته باشید.

۳. جنبه‌های مثبتِ محدودیت زمانی

آیا گیمر مجبور است که همه‌ی بازی‌ها را بخرد؟ آیا حق ندارد که یک بازی را صرفا برای مدت مشخصی بخواهد؟

ما گیم رنتری‌ها معتقدیم که هر بازیکن حرفه‌ای باید حق برنامه‌ریزی برای بودجه، فضا و حافظه‌ی داخلی و تقویم سالانه‌‌اش را داشته باشد.

اگر شما مطمئن‌اید که یک بازی داستانی مثل Star Wars Jedi: Fallen Order با گیم پلی ۱۷ ساعته را صرفا یک بار به اتمام خواهید رساند، چه لزومی دارد که دیسک اورجینال‌اش را تا ابد پیش خودتان نگه دارید؟

از طرفی دیگر، گاهی ممکن است که شرایطی خاص—مثل داشتن مهمان—موجب نیاز شما به یک بازی معین برای مدت زمان محدود شود.

فرض کنید شما FIFA باز هستید و مهمان‌تان اصرار دارد که امشب باید Pes 2020 بازی کنید؛ یا مثلا دوستان‌تان اهل بازی‌های رو میزی هستند و شما هیچ گیم بردی در خانه ندارید.

آیا برای راضی نگه داشتن مهمان‌ها و دوستان حتما باید پانصد-ششصد هزار تومان خرج کنید؟ معلوم است که نه.

فراموش نکنید: محدودیت زمانی همیشه هم چیز بدی نیست و گاهی دقیقا همان چیزی است که به آن احتیاج دارید. مثلا در سناریوی قبلی با اجاره بازی Pes 2020 یا گیم برد Monopoly برای مدت معین، هم یک میزبان خوب باقی مانده و هم جیب خود را از خالی شدن نجات خواهید داد.

۴. سرعت و کیفیت

«سفارش لحظه‌ای»، «تحویل فوری» و «کیفیت تضمینی» برای ما یک شعار نیست و هر بار که شما برای اجاره بازی کنسول و گیم برد ما را انتخاب می‌کنید، تمام تلاش‌مان را می‌کنیم که همه‌ی فرآیندها به حرفه‌ای‌ترین شکل ممکن انجام شوند.

به محض ثبت شدن سفارش شما و یا بلافاصله بعد از تماس‌تان، تیم ما دست به کار شده تا بازی PS4، Xbox One و یا گیم برد مورد نظر را در اسرع وقت به دست شما برساند.

۵. ابعاد مالی کرایه بازی کنسول و گیم برد در تهران

● قیمت بازی‌‌ها:

نیازی به تکرار مکررات نیست؛ و خودتان بهتر می‌دانید که خرید بعضی از بازی‌های پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان، نینتندو و یا گیم بردها توجیه اقتصادی چندانی ندارد.

اما قیمت‌ اجاره بازی در Game Renter منصفانه‌تر از اکثر سایت‌های مشابه بوده و تیم ما علاوه بر کمیت و کیفیت، همواره به فکر جیب کاربران عزیزمان نیز بوده.

در کنار همه‌ی این‌ها، شما می‌توانید از تخفیف‌های ویژه و مسابقه‌های گیم رنتر استفاده کنید تا کرایه بازی را از این هم به صرفه‌تر کنید.

نکته: اگر می‌خواهید در جریان کدهای تخفیف و فروش‌های ویژه‌ی ما باشید، حتما صفحه‌ی اینستاگرام گیم رنتر را دنبال کنید.

● استهلاک و نگهداری:

قیمت بازی‌ کنسول‌های نسل هشتم و بازی‌های رو میزی سیر نزولی داشته و بعد از عرضه، هر روز کمتر می‌شود. پس اگر شما یک محصول را به محض ورود به بازار خریداری کنید، سرمایه‌تان ظرف چند ماه آینده نصف خواهد شد.

ولی قیمت‌های ما ثابت بوده و هیچ هزینه‌ی استهلاکی از جیب شما صرف نگهداری و مراقبت از دیسک‌های اورجینال نخواهد شد.

بازی‌خورهایی که می‌توانند یک گیم پلی را در کمتر از یک هفته به پایان برسانند با کرایه کردن دیسک، در واقع پول کمتری را خرج کرده و در پایان هفته می‌توانند عناوین جدیدتری را هم تجربه کنند.

دوستداران بازی‌های رو میزی نیز با کرایه‌ی آن‌ها دیگر نگران خاک خوردن و خراب شدن گیم بردهایشان گوشه‌ی کتابخانه نخواهند بود. (همچنین، به بازی کردن یک گیم برد مشخص برای چندین ماه متوالی محکوم نخواهند شد!).

چرا گیم رنتر را انتخاب کنیم؟

تیم ما از گیمرهای جوانی تشکیل شده که برای صنعت بازی‌های رایانه‌ای ارزش ویژه‌ای قائل‌اند. گیم رنتر همیشه تلاش کرده تا در کنار بازی بازهای ایرانی بوده و آن‌ها را در لذت بردن از دنیای گیمینگ یاری کند.

قیمت مناسب، کیفیت کار و تحویل سریع برای ما یک شعار نبوده و ما این موارد را وظیفه‌ی می‌دانیم.

پس اگر می‌خواهید با کمترین هزینه ممکن، بازی کردن را به بهترین شکل تجربه کنید، همین حالا سفارش خودتان را ثبت کرده و یا برای راهنمایی بیشتر در خصوص کرایه بازی و گیم برد در تهران، با شماره کارشناس ما تماس بگیرید.